PostNord Placeringar
Raketerna Professionals
- 1 PostNord
2021-10-06
Lästid ca 2 min
Raketerna Professionals
+39
Foto: Felicia Yllenius
PostNord utmanar branschen med innovativa och spännande lösningar för framtidens e-handel i hela Sverige. Nu behöver PostNord stärka upp med den nya generationen på resan.
Nu pågår den största transformationen någonsin med en offensiv satsning på innovation och utveckling av verksamheten. Marit Gisslar är Chef Rekrytering & Employer Brand på PostNord Sverige och trivs verkligen med att driva det strategiska arbetet och göra skillnad inom sitt område.
Marit Gisslar
Titel: Chef Rekrytering & Employer Brand
Utbildning: Kommunikationsvetenskap, Högskolan i Jönköping, examen 1996.
Var hämtar du din inspiration och energi? “Att umgås med sköna och positiva människor i min omgivning!”
– PostNords samhällsuppdrag möjliggör både för privatpersonen och företaget att kommunicera och göra affärer med varandra. I takt med att marknaden förändras med att färre brev skickas, ökar e-handeln. Vi ska ligga i framkant och utveckla förutsättningar för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Sverige. Parallellt med den utvecklingen behöver vi attrahera och rekrytera rätt talanger som vill vara med och påverka i vår transformationsresa. Alla känner till och har en relation till PostNord från ett kundperspektiv och nu behöver vi lyfta och stärka vårt arbetsgivarvarumärke för att attrahera våra framtida kollegor.
– Vi behöver fler innovatörer och som vågar testa nytt för att förstå den yngre generationens köpbeteende och mottagarupplevelse.
”Vi uppmuntrar att våga pröva nytt”
– Vi är en stor organisation med många spännande områden inom produktion, försäljning och andra specialistområden. Vi vill verkligen motivera till möjligheten att kunna byta roll eller inriktning för en intern karriär. Inom PostNord uppmuntrar vi att våga pröva nytt även om det ibland kan gå fel, så länge du fortsätter att lära av dina misstag.
– När jag började här så kände jag än mer vilket spännande bolag jag hade kommit till, en sådan bredd av tjänster och lösningar. Vi är också stolta över att ha vunnit priset för Årets varumärkesresa. Det visar att vi gör rätt saker på den här transformationsresan. Och något som är unikt är Personalstiftelsen, deras uppgift är att främja ett gott välbefinnande och genom dem kan man till exempel hyra stuga och få förmånliga erbjudanden inom hälsa.
PostNord