TUI Nordic (fd Fritidsresor) Placeringar
Ekonomi
- 38 TUI Nordic (fd Fritidsresor)
Ekonomi senior
- 32 TUI Nordic (fd Fritidsresor)
2024-01-26
Foto: Felcia Yellnius
#38
Ekonomi
På TUI är resan alltid i fokus. Vare sig det handlar om familjens charter eller individens karriär. Något som Karin Rynning kan vittna om efter sju år på företaget.
Om service är viktigt generellt, så väger det kanske än tyngre i resebranschen. Karin Rynning leder TUI:s affärsområde Customer Sales and Service, en viktig avdelning då det är företagets ansikte utåt mot sina kunder. Från bokning, till resa och vidare till hemkomst ser hon och hennes 130 medarbetare till att lotsa TUI-resenärer till avkopplande och trygga upplevelser världen över.
– Jag har jobbat länge inom resebranschen och gillar produkten, men även det faktum att resebranschen är väldigt dynamisk. Jag har jobbat nära TUI som leverantör tidigare och kände väl till bolaget innan jag blev anställd. Det som gjorde att jag drogs till TUI var utvecklingsmöjligheterna, kulturen och att man har ett starkt kvinnligt ledarskap.
”TUI:s företagskultur har utvecklat mig”
– TUI som företag är generellt bra på att investera i och utveckla sina medarbetare. Om du själv är intresserad av att utvecklas som individ så finns goda möjligheter att växa. Jag har haft förmånen att få gå Ruter Dams chefsprogram men även flera andra interna ledarskaps och mentorsprogram. Jag har också haft möjligheten att prova på olika typer av roller som ställer olika krav på ledarskapet, vilket så klart också har varit utvecklande.
Karin Rynning
Titel: Head of Customer Sales and Service.
Utbildning (skola och examensår): Fristående universitetskurser inom juridik, ekonomi, organisation och ledarskap. Uppsala universitet med flera.
Fritidsintresse: Jag har ett nyfunnet trädgårdsintresse efter flytt till hus och ser fram emot att utveckla min trädgård över lång tid.
– Nyckeln till att utvecklas springer nog ur individens egna intresse av att utvecklas som person i kombination med att både ges och ta möjligheter när de erbjuds. Genom olika roller på TUI har jag verkligen breddat mina erfarenheter, och haft möjligheten att jobba både i nordisk och global kontext. Jag har ansvarat för funktioner som har haft rollen av kravställare och leverantör. Jag har lett små specialistteam och som nu en större organisation på 130 personer. TUI som bolag kan ju erbjuda en bredd i verksamhetsområden och organisation, men även geografisk placering, vilket jag personligen värdesätter.
– Ja absolut, det genomsyrar företaget. Vi har medarbetare som börjat som reseledare och idag har betydande chefsroller, likväl som att vi har ny-exade kollegor med examen i datavetenskap och maskininlärning. Bredden i perspektiv, erfarenheter och kompetens är styrkan.
TUI Nordic (fd Fritidsresor)
”Jag har i alla fall finansierat Nobelpriset i fysik!”
Läs merPersoner som läcker information till media i syfte att avslöja brott eller missförhållanden i en organisation kallas ofta för visselblåsare. Men hur vet jag som arbetstagare när det är dags att blåsa? Och hur kan arbetsgivare skapa en kultur som förebygger skandaler? Vi har frågat experten Karin Henriksson, grundare till visselblåsarplattformen WhistleB.
Läs merGig-ekonomin fortsätter vinna mark och allt fler blir egenanställda. Robin Teigland, professor i digital affärsinnovation, menar att det bara är början. Det är dags att reboota den industriella revolutionen.
Läs merVill du veta mer om hur vi samlar in data för vår undersökning? Klicka här.
Läs mer