2019-12-13
Text: Tina Lindström Carlsson
Foto: André de Loisted
På Cloetta finns det goda möjligheter för medarbetarna att påverka verksamhetens utveckling.
Ewa Holmberg
Titel: Key Account Manager.
Utbildning: Civilingenjör lantmäteri, inriktning Technology Management. Lunds tekniska högskola, examen 2013.
Favoritgodis: ”Sportlunch, för det tjocka chokladtäcket runt om. Det är gott som mellanmål.”
Ewa Holmberg valde Cloetta för att hon ville arbeta i en snabbrörlig bransch med svenska ikoniska varumärken som många människor har en association till.
– Godis engagerar. Det är kul att arbeta med detaljhandeln och konsumentprodukter som är så nära konsumenten, och som vi alla stöter på när vi handlar. Det är en bransch där man snabbt får feedback och kan utvärdera det man gör, säger hon.
Ewa Holmberg började som Brand Manager och är nu Key Account Manager inom servicehandeln.
– Utvecklingsmöjligheterna är goda – jag är inne på min tredje befattning sedan jag började här 2016. På Cloetta ser man varje individ, och det finns stor potential att växa med företaget.
På Cloetta ser man varje individ, och det finns stor potential att växa med företaget.
En bra företagskultur, balans mellan arbetsliv och fritid samt frihet under ansvar är viktiga kriterier i valet av arbetsgivare enligt Ewa. Detta är saker som jag tycker att Cloetta levererar på. Kultur är ju något som är svårt att ta på men jag upplever att vi har en familjär stämning samtidigt som vi är ambitiösa och brinner för att utveckla verksamheten. Jag har fantastiska chefer och kollegor som jag har roligt med på jobbet varje dag. Det är ju godis vi jobbar med, säger Ewa.
Möjligheterna att påverka verksamheten är stor och idéer kan snabbt tas vidare. Ewa har varit med och påverkat att göra en förlansering av en kittlande nyhet inom bilindustrin.
– Vi såg att produkten passade perfekt för mina kunder inom servicehandeln, som Circle K. Cloetta präglas av en inspirerande arbetsmiljö där det är enkelt att påverka, och det är verkligen spännande att kunna bidra till företagets utveckling
Cloetta Sverige har sedan ett år tillbaka en ny vd, Katarina Tell, som har tydliga visioner och strategier framåt.
– Cloetta är ett bolag där det händer mycket. Vi köpte till exempel upp lösviktsbolaget Candyking 2017 och har arbetat med en integrering sedan dess. Det är kul att arbeta på ett bolag som är marknadsledande inom konfektyr.
Cloetta
Topp 3 viktigaste attributen för professionals.
Läs merNär vi ser arbetsplatsen som vår ’second family’ är det förstås viktigt att arbetsgivaren erbjuder trygghet – långt bortom terrorhot, Donald Trump och allt som händer i omvärlden.
Läs merMånga har blivit permitterade eller arbetslösa nu i krisen, då kan det vara bra att se över sina referenser.
Läs merVill du veta mer om hur vi samlar in data för vår undersökning? Klicka här.
Läs mer