Ekonomi

Ellos Group

”Branschen definieras av högt tempo och snabb föränderlighet”

2020-06-09

Text: Tina Lindström Carlsson

Foto: Julia Sjöberg

Aweza Diliwi, Ellos

Aweza Diliwi gick direkt från studier till rollen som E-Shop Manager på Stayhard inom Ellos Group.

Ellos Group med huvudkontor i Borås är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Stayhard ingår i koncernen och är en av de ledande modeaktörerna på nätet för unga män. Som E-Shop Manager på Stayhard ser Aweza Diliwi ständigt till att e-handeln är optimerad och säljande.

Aweza Diliwi

Titel: E-Shop Manager.

Utbildning: Ekonomie masterexamen med huvudområde företagsekonomi och inriktning management av digital handel. Linnéuniversitetet Växjö/Högskolan i Borås, examen 2019.

Vad eller vem inspirerar dig? ”Människor med integritet och ärlighet och personer som ser andra människor. Mina kollegor inspirerar mig varje dag.”

Hur hamnade du på Ellos Group?

– Jag tillhörde den första kullen som läste masterprogrammet i management av digital handel vid högskolan i Borås – en utbildning som skapades utifrån en efterfrågan från näringslivet. Under studietiden kom jag flera gånger i kontakt med Ellos Group, som även sitter i referensgruppen för programmet. Jag gjorde min praktik här, behöll därefter kontakten med företaget och när de annonserade ut en utmanande roll med stort ansvar och möjlighet till hög utvecklingskurva var jag snabb att söka den.

Berätta om ditt jobb!

– Min huvudsakliga uppgift handlar om att optimera Stayhards e-handel. Främst genom att exponera rätt sortiment vid rätt tidpunkt och med rätt verktyg. Men också genom att analysera och utveckla vår e-handel för en bättre kundupplevelse. Jag ansvarar också för Stayhards kampanjplan; att ta fram, koordinera och verkställa den.

”Alla har en vilja att stötta och vi löser utmaningar tillsammans.”

Hur ser utvecklingsmöjligheterna ut?

– Jag började i november 2019 och här möts jag varje dag av utmaningar i en bransch som definierasav ett högt tempo och en snabb föränderlighet. Det finns en rik blandning av kompetens och erfarenhet som gör att jag får det stöd jag behöver och därmed kan fortsätta utvecklas. Alla har en vilja att stötta och vi löser utmaningar tillsammans. Ellos Group är en stor arbetsgivare och det finns många vägar att gå för att utvecklas vidare.

Hur är Ellos Group som arbetsgivare?

– Ellos Group präglas av framåtanda och en varm, öppen och hjälpsam kultur. Det är lätt att kommunicera, uttrycka idéer och ambitioner. Företaget är väldigt måna om oss anställda, både när det gäller hälsa och friskvård, men också när det kommer till att skapa möjligheter för att utvecklas och stöttas i de ambitionerna.

Ellos Group

Ellos Group är Nordens ledande distanshandelsföretag med varumärkena Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. Ellos Group – med huvudkontor i Borås – är verksamt i samtliga nordiska länder. Sedan 2020 finns vi även i Tyskland, Polen, Nederländerna och Österrike.

Dela det här inlägget

Artiklar du kanske gillar:

Josefine Motten Werneby står i Ellos ljusa lokaler.
Ellos Group
”Jag får vara med och påverka i verksamhetens alla delar”
Läs mer
Lovisa Ahlm, Ellos
Ellos Group
”Ellos Group är öppna för nytänk och har stora visioner”
Läs mer
Theodor Danielson står lutad mot ett ståbord på ett kontor. Han ler mot kameran. Bakom honom står en soffgrupp.
Ludvig & Co
”Det var sporrande att ha egna kunder redan från dag ett”
Läs mer
Deloitte
“Jag leder ett av våra största globala revisionsuppdrag”
Läs mer

Din karriär:

Din karriär
Äg intervjun med coachens bästa tips

”Hur ska jag framställa mig själv på bästa sätt?” Bästa tipsen inför anställningsintervjun.

Läs mer
Din karriär
Går det att ersätta en människa?

Vad händer med våra jobb när robotar på riktigt tar steget in på arbetsmarknaden?

Läs mer
Din karriär
5 gyllene regler när du skapar ditt personliga varumärke

Ett personligt varumärke är både bra och nödvändigt att ha för att sticka ut när du söker jobb eller startar ditt eget företag.

Läs mer
Om undersökningen
Om vår undersökning

Vill du veta mer om hur vi samlar in data för vår undersökning? Klicka här.

Läs mer