2020-06-09
Text: Tina Lindström Carlsson
Foto: Julia Sjöberg
Aweza Diliwi gick direkt från studier till rollen som E-Shop Manager på Stayhard inom Ellos Group.
Ellos Group med huvudkontor i Borås är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Stayhard ingår i koncernen och är en av de ledande modeaktörerna på nätet för unga män. Som E-Shop Manager på Stayhard ser Aweza Diliwi ständigt till att e-handeln är optimerad och säljande.
Aweza Diliwi
Titel: E-Shop Manager.
Utbildning: Ekonomie masterexamen med huvudområde företagsekonomi och inriktning management av digital handel. Linnéuniversitetet Växjö/Högskolan i Borås, examen 2019.
Vad eller vem inspirerar dig? ”Människor med integritet och ärlighet och personer som ser andra människor. Mina kollegor inspirerar mig varje dag.”
– Jag tillhörde den första kullen som läste masterprogrammet i management av digital handel vid högskolan i Borås – en utbildning som skapades utifrån en efterfrågan från näringslivet. Under studietiden kom jag flera gånger i kontakt med Ellos Group, som även sitter i referensgruppen för programmet. Jag gjorde min praktik här, behöll därefter kontakten med företaget och när de annonserade ut en utmanande roll med stort ansvar och möjlighet till hög utvecklingskurva var jag snabb att söka den.
– Min huvudsakliga uppgift handlar om att optimera Stayhards e-handel. Främst genom att exponera rätt sortiment vid rätt tidpunkt och med rätt verktyg. Men också genom att analysera och utveckla vår e-handel för en bättre kundupplevelse. Jag ansvarar också för Stayhards kampanjplan; att ta fram, koordinera och verkställa den.
”Alla har en vilja att stötta och vi löser utmaningar tillsammans.”
– Jag började i november 2019 och här möts jag varje dag av utmaningar i en bransch som definierasav ett högt tempo och en snabb föränderlighet. Det finns en rik blandning av kompetens och erfarenhet som gör att jag får det stöd jag behöver och därmed kan fortsätta utvecklas. Alla har en vilja att stötta och vi löser utmaningar tillsammans. Ellos Group är en stor arbetsgivare och det finns många vägar att gå för att utvecklas vidare.
– Ellos Group präglas av framåtanda och en varm, öppen och hjälpsam kultur. Det är lätt att kommunicera, uttrycka idéer och ambitioner. Företaget är väldigt måna om oss anställda, både när det gäller hälsa och friskvård, men också när det kommer till att skapa möjligheter för att utvecklas och stöttas i de ambitionerna.
Ellos Group
Under vår livstid spenderar vi i genomsnitt 99 117 timmar på jobbet. Av den anledningen förtjänar du att vara på en arbetsplats där du trivs och mår bra. Men hur vet du att en arbetsplats är bra innan du börjat jobba där? Ledarskapscoachen Clara Löfvenhamn vet hur du redan under första arbetsintervjun kan ta reda på det.
Läs merMed hjälp av resultaten från Universums karriärtest har man tagit fram fem olika karriärprofiler: Go-Getter, Globe-Trotter, Ground-Breaker, Change-Maker och Balance-Seeker.
Läs merNär äventyraren och föreläsaren Aron Andersson tar sig an nya utmaningar är glädje och passion den främsta drivkraften. Hittills har jakten på glädjeruset tagit honom på skidresa till Sydpolen, med rullstol upp på Kebnekaise och på en 37 kilometer lång simtur över Ålands hav.
Läs merVill du veta mer om hur vi samlar in data för vår undersökning? Klicka här.
Läs mer