2023-08-01
Lästid ca 2 min
Foto: Felicia Yllenius
Terje Mose Pedersen lockades till TUI för att vara med på bolagets digitala resa. Idag är han Nordic Head of e-commerce och drivs av jakten efter ständiga förbättringar.
Att resplanerna börjar med en glansig katalog som dimper ner i brevlådan tillhör det förflutna. Nuförtiden börjar de allra flesta resäventyr online. Research, bokning och även kommunikation med researrangören när man väl är utomlands – allt sker digitalt. Terje Pedersen är en av de som jobbar med TUIs digitala närvaro i sin roll som Nordic Head of e-commerce.
– Min uppgift är att ha en övergripande blick över vår digitala plattform. När en kund söker efter en resa eller är redo att beställa är det av största vikt att plattformen fungerar optimalt. Vi försöker hela tiden se från kundens perspektiv och jobbar väldigt datadrivet. Vi studerar data, testar och implementerar, och utmanar oss själva för att hela tiden bli bättre, berättar Terje.
I år kan Terje fira sju år på TUI. Under åren har han haft ett par olika roller, bland annat som Head of Digital Sales & Marketing i Danmark.
– Jag lockades till TUI för att vara en del av den spännande digitala resa som bolaget gör. Vi vill driva den digitala utvecklingen, inte bara följa den. Jag har en chefsroll men gillar egentligen inte ordet chef – jag vill istället prata utifrån perspektivet att vi är ett team. Jag har möjligheten att jobba med ett fantastiskt team av grymma kollegor här i Norden. Vår mångfald och förmåga att samarbeta mellan olika marknader ger oss mycket värde. Anledningen till att jag har stannat så länge är enkel: det är en rolig plats att jobba på.
Terje Mose Pedersen.
Titel: Nordic Head of e-commerce.
Utbildning (skola och examensår): Magister inom culture, communication och globalization, Aalborg universitet, examen 2008.
Ge oss ditt allra bästa resetips! ”Dubrovnik. Det är väldigt mysigt med en fin kultur och vackert vatten. Dessutom är det ett bra resmål med barnen.”
Tre snabba tips när du är helt ny på arbetsmarknaden
1, Visa att du är nyfiken.
2, Var inte rädd för att ställa frågor.
3, Våga utmana, allt förändras och kan påverkas.
– Jag drivs av att saker alltid kan förändras och förbättras. För mig är TUI som en stor start up – här finns en entreprenöriell anda som jag verkligen gillar. Människor tycker om att utvecklas och lösa problem tillsammans. Dessutom är det väldigt roligt att jobba med en digital tjänst som gör det möjligt för människor att resa.
”Vi utmanar oss själva för att hela tiden försöka bli bättre”
– Du får ett entreprenöriellt företag med mycket kreativitet, möjligheter och härliga människor. Här finns inget spikat recept på hur du bakar din kaka – du får skapa receptet själv i samarbete med dina kollegor. Inom TUI är det alltid välkommet med nya idéer och förslag. Du får också en arbetsgivare som står för flexibilitet. I många roller kan du jobba varifrån du vill så länge du har en laptop. Du får helt enkelt vara med på en resa där du hela tiden utvecklas.
TUI Nordic
Det senaste årets pandemi har i hög grad påverkat våra liv, något som reflekteras i Universums årliga studentundersökning.
Läs merSpännande insikter i årets undersökning.
Läs merÄr du en Ledare, en Entreprenör eller en Jägare? Genom Universums karriärtest får du reda på vilken karriärtyp du är och vilka arbetsgivare som passar din profil.
Läs merVill du veta mer om hur vi samlar in data för vår undersökning? Klicka här.
Läs mer