DEL 1. Här möter du företag och personer som med hela sitt hjärta lägger extra krut på att bygga ett starkt employer brand gentemot studenter runt om i landet. Möt årets vinnare 2023.
Årets hederspris
Billerud arbetar för en hållbar organisation rakt igenom – från produkter och verksamhet till ledare och medarbetare världen över. Betydelsen av ledarskap utökas nu till ett hållbart och globalt medarbetarskap med fokus på lärande och utveckling.
Läs merBillerud arbetar för en hållbar organisation rakt igenom – från produkter och verksamhet till ledare och medarbetare världen över. Betydelsen av ledarskap utökas nu till ett hållbart och globalt medarbetarskap med fokus på lärande och utveckling.
Läs merÅrets VD
Årets HR-Chef (Privat)
CGI är en stabil arbetsgivare med stora muskler som har ett globalt och samtidigt ett lokalt fokus. It-och affärstjänsteföretaget, som till stor del ägs av sina 91 000 anställda världen över, fortsätter att växa.
Läs merNöjda medarbetare attraherar nya talanger till CGI, ett av Sveriges största tjänsteföretag inom it och affärsutveckling. Nu fortsätter företaget att expandera genom att satsa ännu mer på att främja innovation i samarbete med kunderna.
Läs merÅrets EB företag
Årets Förebild inom HR
Årets EB Team
SEB och företagets employer branding-arbete har genomgått stora förändringar mot att bli mer datadrivna, både internt och i kontakten med framtida medarbetare. Befintliga chefer och medarbetare vässas i sin kompetens inom digitala kanaler.
Läs merSEB och företagets employer branding-arbete har genomgått stora förändringar mot att bli mer datadrivna, både internt och i kontakten med framtida medarbetare. Befintliga chefer och medarbetare vässas i sin kompetens inom digitala kanaler.
Läs merFrån affärsverksamheten till HR-kontoret. Förra året tog Robert Celsings karriär en spännande vändning. Här berättar han om sin resa, vision och strategi för att driva SEB:s HR-organisation in i framtiden.
Läs merÅrets EB Person
Medarbetare som berättar om sin vardag och erfarenheter skapar en intern stolthet som strålar utåt. Berättelserna attraherar nya talanger. Petra Almert är en av dem som står bakom uppdraget att stärka arbetsgivarvarumärket på PostNord i Sverige.
Läs merGenom framgångsrikt och ambitiöst arbete lyckas PostNord kontinuerligt nå ut och attrahera nya talanger. Nu är de nominerade till Årets hederspris inom employer brandning 2024.
Läs merEtt strategiskt och taktiskt arbete med att stärka PostNord som arbetsgivare har gett mycket goda resultat. Företaget syns på nya arenor, tar hjälp av interna ambassadörer och för andra året i rad korarde Årets E-handelsstudent.
Läs merFör att säkra sin innovativa affärsutveckling behöver PostNord talanger som utmanar och utvecklar bolaget framåt. Här berättar Marit Gisslar, chef för rekrytering och employer brand, hur bolaget under kort tid lyckats attrahera nya målgrupper.
Läs merÅrets VD
Årets employer branding-företag
Årets employer branding-företag
CGI är en stabil arbetsgivare med stora muskler som har ett globalt och samtidigt ett lokalt fokus. It-och affärstjänsteföretaget, som till stor del ägs av sina 91 000 anställda världen över, fortsätter att växa.
Läs merNöjda medarbetare attraherar nya talanger till CGI, ett av Sveriges största tjänsteföretag inom it och affärsutveckling. Nu fortsätter företaget att expandera genom att satsa ännu mer på att främja innovation i samarbete med kunderna.
Läs merÅrets employer branding-företag
Få svenska storbolag har haft en så stark utveckling som NIBE de senaste åren. Med produkter som starkt efterfrågas över hela världen ska man nu gå från 40 till 80 miljarder i omsättning på fyra år. Värmepumpstillverkaren NIBE är idag en global koncern med stor framtidsoptimism och hjärtat finns kvar i småländska Markaryd.
Läs merDen internationella koncernen NIBE Group har huvudkontor i Markaryd. Nu anställer de fler ingenjörer och säkrar framtidens hållbara energilösningar genom NIBE Innovation Center.
Läs merÅrets employer branding-företag
Årets employer branding-företag
Årets employer branding-person
Boliden bygger en hållbar framtid genom att utvinna, framställa och återvinna metaller som är nödvändiga för kommande generationer. Bolidens medarbetare har därför stora möjligheter att bidra till en hållbar samhällsutveckling.
Läs merAtt jobba på ett företag med ett tydligt syfte har blivit allt viktigare för Martin Eman. Han känner sig stolt över Bolidens hållbarhetsarbete och trivs med att vara kreativ i sin roll som employer branding-ansvarig.
Läs merÅrets employer branding-person
Årets employer branding-person
Årets employer branding-person
Årets employer branding-team
Årets employer branding-team
Medarbetare som berättar om sin vardag och erfarenheter skapar en intern stolthet som strålar utåt. Berättelserna attraherar nya talanger. Petra Almert är en av dem som står bakom uppdraget att stärka arbetsgivarvarumärket på PostNord i Sverige.
Läs merGenom framgångsrikt och ambitiöst arbete lyckas PostNord kontinuerligt nå ut och attrahera nya talanger. Nu är de nominerade till Årets hederspris inom employer brandning 2024.
Läs merEtt strategiskt och taktiskt arbete med att stärka PostNord som arbetsgivare har gett mycket goda resultat. Företaget syns på nya arenor, tar hjälp av interna ambassadörer och för andra året i rad korarde Årets E-handelsstudent.
Läs merFör att säkra sin innovativa affärsutveckling behöver PostNord talanger som utmanar och utvecklar bolaget framåt. Här berättar Marit Gisslar, chef för rekrytering och employer brand, hur bolaget under kort tid lyckats attrahera nya målgrupper.
Läs merÅrets hederspris
Boliden bygger en hållbar framtid genom att utvinna, framställa och återvinna metaller som är nödvändiga för kommande generationer. Bolidens medarbetare har därför stora möjligheter att bidra till en hållbar samhällsutveckling.
Läs merAtt jobba på ett företag med ett tydligt syfte har blivit allt viktigare för Martin Eman. Han känner sig stolt över Bolidens hållbarhetsarbete och trivs med att vara kreativ i sin roll som employer branding-ansvarig.
Läs merÅrets hederspris
Medarbetare som berättar om sin vardag och erfarenheter skapar en intern stolthet som strålar utåt. Berättelserna attraherar nya talanger. Petra Almert är en av dem som står bakom uppdraget att stärka arbetsgivarvarumärket på PostNord i Sverige.
Läs merGenom framgångsrikt och ambitiöst arbete lyckas PostNord kontinuerligt nå ut och attrahera nya talanger. Nu är de nominerade till Årets hederspris inom employer brandning 2024.
Läs merEtt strategiskt och taktiskt arbete med att stärka PostNord som arbetsgivare har gett mycket goda resultat. Företaget syns på nya arenor, tar hjälp av interna ambassadörer och för andra året i rad korarde Årets E-handelsstudent.
Läs merFör att säkra sin innovativa affärsutveckling behöver PostNord talanger som utmanar och utvecklar bolaget framåt. Här berättar Marit Gisslar, chef för rekrytering och employer brand, hur bolaget under kort tid lyckats attrahera nya målgrupper.
Läs merÅrets hederspris
Årets HR-chef
Årets HR-chef
Årets HR-chef
SEB och företagets employer branding-arbete har genomgått stora förändringar mot att bli mer datadrivna, både internt och i kontakten med framtida medarbetare. Befintliga chefer och medarbetare vässas i sin kompetens inom digitala kanaler.
Läs merSEB och företagets employer branding-arbete har genomgått stora förändringar mot att bli mer datadrivna, både internt och i kontakten med framtida medarbetare. Befintliga chefer och medarbetare vässas i sin kompetens inom digitala kanaler.
Läs merFrån affärsverksamheten till HR-kontoret. Förra året tog Robert Celsings karriär en spännande vändning. Här berättar han om sin resa, vision och strategi för att driva SEB:s HR-organisation in i framtiden.
Läs merÅrets VD
Årets VD
Årets VD
Årets VD
Årets VD
Årets VD